Friday, April 8, 2011

'BPA' UBAH LELAKI JADI WANITA..?

lelaki jadi wanita.. pergh..! kalau kite tawu sape orang tu mesti terok kene anak haram bagai.. haha.. lek lek.. sebenarnye BPA nie stands for Bisphenol A (BPA) ..and ade satu bahan lagi name Nonylphenol... bende ni sebenarnye tak elok untuk kesihatan and BOLEH MENGGANGU SISTEM HORMON


Lebih Berbahaya Kepada Lelaki
BPA and Nonyphenol nie ade kat mane? die ade kat sume bekas minuman plastik.. sekarang nie memang tengah jadi isu global sebenarnye... memang tengah sibok dibincangkan saintis saintis kat dunia.. Professor Madya Mohamad Pauzi Zakaria cakap gabungan dua bende nie boleh menukar ciri lelaki kepada pompuan.. gabungan dua bende nie boleh menghapuskan hormon yang kita sedia ada.. ia akan membentuk hormon baru melalui gabungan dua bende nie..

kata professor tu lagi.. sebagai contoh.. kalau seorang ibu minum bahan BPA dan Nonylphenol pastu die menyusukan anak lelakinya, bahan tersebut akan berpindah ke dalam tubuh anak lelakinya.. so mase budak lelaki tu bertukar dewasa lelaki tu akan bertukar kepada ciri kewanitaan secara tak langsung.

Betambah Kerisauan Aku
menurutnya lagi, kajian di Tasik Apopka, Florida US, mendapati seekor buaya jantan terdedah kepada bahan bahan tersebut akibat pembuangan plastik di tasik tersebut telah bertukar secara perlahan menjadi buaya betina..! waooo...

kajian tahun 1999 di Scandinavia pon menunjukkan ramai remaja lelaki berumur 18 tahun secara perlahan memiliki sifat kewanitaan akibat terdedah kepada bahan bahan tersebut

Nie yang Paling Merisaukan
Katenye lagi... lelaki yang sihat biasanya memiliki 60 juta sperma untuk setiap milimeter... (macam aku je)
Malangnya apabila  lelaki yang terdedah kat dua bahan nie.. dorang ade 20 juta sperma sahaja untuk setiap milimeter..(kompom bukan aku) hahah =.=

hahaha... oklah.. so para lelaki yang budiman sekalian.. hampa bek jaga, jangan sampai nanti hang dah besar aku jumpe hang dok pakai skirt mini pulak sambil berpegang tangan ngan jantan pulak.. wakaka.. tu je arini... ☺

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...