Wednesday, March 9, 2011

cara nak tawu blog korang loading laju ke tak =.=

Salam Satu Malaysia.. hahah.. kali aku nak cite pasal kelajuan untuk korang punye blog bile load.. walau pun aku baru lagi berblogging nih tapi aku tawu kalo blog tu lambat load mesti korang bengang kan.. lgipun loading nie bukan terhad untuk blog je.. tapi kalo korang bukak ape ape website pon.. bile bende lambat load memang menyakitkan hati...  aku paham..aku paham.. disebabkan tuh.. aku pon cube la mencari menatang yang boleh kire speed website korang.. so korang dapat laa tawu bile org bukak blog kurang lambat ke idak nak load nye..so korang pon bleh buang ape yang tak patut kat blog korang kan.... aku carik carik aku jumpe satu website yang boleh kire speed blog korang..


→ name website tuh whichloadfaster.com

korang boleh lawan speed korang punye blog dengan blog-blog lain..

contohnya macam kat bawah ni aku test aku punye web dengan yahoo nye website..

AFIQ lawan YAHOO



nampaknye yahoo punye website 17% lagi laju dari aku punye...

bawah nie pulak aku test dengan kawan aku punye blog...

AFIQ lawan FITRI



nie pon aku kalah jugak... 6% blog die lagi laju darik aku..

kawan aku tu jangan nak bangge...

so sape yang rase blog die laju sangat meh lawan ngan aku.. haha.. takdelaa.. kirenye kalo korang da tawu blog korang lembap kan.. buang laa ape yang tak patut kat blog tu..

Ǻ Ḟ ᶅ Ǭ c a k a p → lawan la dengan kawan korang and komen la sikit.. sape komen die kacak n lawa ☺



4 comments:

  1. tq tq tq..da lama cari benda nie..dulu da buat,tapi lupa kat mana..

    salam kenal dari kami

    ReplyDelete
  2. afiq, haha
    saya try yg my blog dengan ur blog punya...mine lagi laju laa....

    22% hik3..dun marah.. ;)

    ReplyDelete
  3. http://coffeepinkee.blogspot.com/2011/03/blog-saye-lembap.html

    post credit 2 u :)
    thx bg link. jum lawan ! haha

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...